Η κρισιμότερη εβδομάδα για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, είναι αυτή που μόλις άρχισε. Οι γενικές συνελεύσεις των φοιτητών την Τρίτη και την Τετάρτη, θα κρίνουν, εν πολλοίς,τις εξελίξεις καθώς βρίσκεται στην κόψη η εξεταστική, που στα περισσότερα Πανεπιστήμια δεν έχει διεξαχθεί λόγω των καταλήψεων.

Εκτός από τις κινητοποιήσεις των φοιτητών, όμως και οι πρυτάνεις έχουν το λόγο, καθώς η πρώτη ενέργεια υλοποίησης των νέων διατάξεων έρχεται τώρα με την υπογραφή της Διαπιστωτικής Πράξης

-όπως λέγεται- για να συγκροτηθεί η πενταμελής επιτροπή για τα μεγάλα Πανεπιστήμια και τριμελής για τα μικρότερα Πανεπιστήμια,που θα προχωρήσει στις διαδικασίες για την ανάδειξη των 8 μελών από το σύνολο των Διδασκόντων (ΔΕΠ) κάθε ιδρύματος, για να συγκροτηθεί το νέο Συμβούλιο Διοίκησης.

Μέχρι στιγμής αρκετοί πρυτάνεις φέρεται να αρνούνται να υπογράψουν την συγκεκριμένη πράξη, λέγοντας ότι «έτσι προσυπογράφουμε την αυτοκατάργησή μας, ενώ δεν θα μπορέσουμε να προσφύγουμε στο ΣτΕ εάν έχουμε υπογράψει την υλοποίηση της Πράξης». Η άποψη αυτή έρχεται όμως σε αντίθεση από τις θέσεις εκατοντάδων καθηγητών -που συνεχώς αυξάνονται- και υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή του νέου νόμου και η ανάδειξη των τυχόν δυσκολιών του, θα είναι η καλύτερη επιλογής τακτικής για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Τα ιδρύματα, όπως υποστηρίζουν πλέον αρκετοί καθηγητές και φοιτητές, πρέπει να μείνουν ανοιχτά, ιδιαίτερα στην κρίσιμη αυτή περίοδο, ανεξαρτήτως του εάν το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας καθενός ιδρύματος συμφωνεί ή διαφωνεί με διατάξεις ή ακόμη και ολόκληρο το νόμο.

Η ουσία είναι, πάντως, ότι αν και έχει από τους πανεπιστημιακούς ιδιαίτερο βάρος στην υπογραφή ή μη της Διαπιστωτικής Πράξης, αυτό έχει περισσότερο συμβολική και λιγότερο πρακτική αξία, καθώς ο νόμος δίδει τη δυνατότητα στην υπουργό να προχωρήσει ανεξαρτήτως ποιος θα υπογράψει την Πράξη.

Οι πρυτάνεις προγραμματίζουν έκτακτη συνεδρίαση την προσεχή Παρασκευή, προκειμένου να εκτιμήσουν τις εξελίξεις και να καθορίσουν τη στάση τους. Όμως, θεωρείται βέβαιον πως θα επιμείνουν στην προηγούμενη απόφασή τους για «ανοιχτά Πανεπιστήμια».

Πάντως, υπενθυμίζουμε, ότι σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, δεν πρόκειται να γίνει εξέταση σε μάθημα που δεν έχει διδαχθεί για χρονικό διάστημα 13 εβδομάδων, ενώ θα διαγράφεται ο φοιτητής που δεν θα εγγραφεί σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα.

Κινητοποιήσεις και στα σχολεία

Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κινητοποιήσεις έχουν αρχίσει και οι μαθητές, διαμαρτυρόμενοι για τις ελλείψεις στα σχολεία, και σήμερα διοργανώνουν συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, ενώ έχουν αρχίσει να κάνουν σιγά-σιγά την εμφάνισή τους και οι πρώτες καταλήψεις, κυρίως στην περιφέρεια.

Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η «ροή» βιβλίων προς τα σχολεία εξελίσσεται ομαλά και ενδεχομένως θα υπάρχουν όλα τα βιβλία σε όλα τα σχολεία νωρίτερα. Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι λιγότερες από τις 4.700 που υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Πάντως οι δάσκαλοι έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία για μεθαύριο Πέμπτη και συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας, ενώ για την ίδια ημέρα έχουν εξαγγείλει στάσεις εργασίας οι καθηγητές.

Συνάμα, με αιτήματα την άμεση διανομή βιβλίων, την κάλυψη των κενών σε δασκάλους και καθηγητές, και την ίδρυση νέων σχολείων, μαθητές σχολείων της Θεσσαλονίκης πραγματοποιούν κινητοποιήσεις.

Με πρωτοβουλία του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων της Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε πορεία στο κέντρο της πόλης, ξεκινώντας από το άγαλμα του Βενιζέλου και καταλήγοντας στο Εργατικό Κέντρο. Στο μεταξύ, σε κατάληψη βρίσκονται 17 γυμνάσια και λύκεια, ενώ αποχή πραγματοποιούν οι μαθητές σε τέσσερα σχολεία.

Συνεχίζονται οι καταλήψεις γυμνασίων και λυκείων στην Αχαΐα. Συνολικά τα υπό κατάληψη σχολεία φθάνουν τα 22. Μάλιστα, σήμερα μαθητές πραγματοποίησαν πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας, ενώ όταν η πορεία έφθασε στο δημαρχείο, κάποιοι από τους μαθητές ανέβηκαν στο μπαλκόνι, άπλωσαν πανό και άναψαν βεγγαλικά.

Στο μεταξύ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Γιώργος Παναγιωτόπουλος απηύθυνε δημόσια έκκληση προς μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να συνδράμουν, ώστε να μείνουν ανοικτά τα σχολεία. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, οι λύσεις δεν μπορούν να δοθούν με το να βρίσκονται οι μαθητές στους δρόμους και πίσω από πόρτες σχολείων με λουκέτα, προσθέτοντας: «Οι λύσεις μπορούν να δοθούν αν όλοι μαζί ανασυγκροτήσουμε τις δυνάμεις μας και συντελέσουμε ώστε τα σχολεία να λειτουργούν κανονικά. Οι λύσεις μπορούν να δοθούν μόνο κάτω από συνεργατικά πλαίσια, κυρίως σε περιόδους ιδιαίτερων καταστάσεων. Σε αυτές τις καταστάσεις οφείλουμε όλοι να διακρινόμαστε από πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας».

Πηγή: skai.gr