Στα τρία εκατ. ευρώ ανήλθε το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ στο εξάμηνο, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσής του, όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, από τη Θεσσαλονίκη.

Μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε με κλιμάκιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο,

σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της βόρειας Ελλάδας, ο κ. Τσιόκας υπενθύμισε ότι ο ΟΣΕ το 2009 μετρούσε χρέη ύψους 11 δισ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ.

Σημείωσε ακόμη ότι ενώ προβλεπόταν, βάσει μνημονίου, το πέρασμά του στην κερδοφορία να γίνει στο τέλος του τρέχοντος έτους, με την εφαρμογή του «σκληρού δημοσιονομικού προγράμματος εξυγίανσης», επιτεύχθηκε, όπως είπε, «αυτό που κάποτε φάνταζε ακατόρθωτο».

Την ίδια ώρα το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο, από 20 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο. Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει επιτευχθεί ο μηδενισμός του ελλείμματος, γεγονός που, όπως εκτίμησε, θα την κάνει πιο θελκτική απέναντι σε «μνηστήρες» που αναζητούν στρατηγικές συμμαχίες.

Εν τω μεταξύ από την επόμενη εβδομάδα, ξεκινά μέσω του διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με την ισχύ του εισιτηρίου από την 21η Αυγούστου και μετά. Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντίτιμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ. Δηλαδή, σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις θα βγαίνουν σε προσφορά.

Παράλληλα άμεσα πρόκειται να εφαρμοστεί πολιτική αποζημίωσης επιβατών, λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως να υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής, ανάλογη αυτής που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο για κάθε επιβάτη κατά 25% για μισή ώρα καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% πάνω από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών, θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.

Από 1η Σεπτεμβρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει μέσα στα τρένα τη δυνατότητα χρήσης ίντερνετ και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα όλων των εταιρειών, ενώ για τους επιβάτες που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη θα δίνεται η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία «τρένο-ταξί».

Πηγή: skai.gr